Det bærende element i ethvert profilprogram er logotypen. Skriften. Den er som regel viktigere enn merket eller symbolet ettersom logotypen er lydbasert. Den kan uttales. Retrologoer mightydeals.com mediedesign.
En visuell identitet er den karakteristiske sammensetningen av visuelle virkemidler som går igjen i alt av kommunikasjonsmateriell fra en virksomhet. Enten de opererer i et tradisjonelt forbrukermarked eller kun B2B er den visuelle identiteten viktigere enn noen gang. En god visuell identitet skaper helhetsinntrykk og gjenkjennelse – og er med på å løfte inntrykket av virksomheten.
Vi går igjennom de forutsettinger og krav som kreves for å abeide fram en fungerende identitet og grafisk profil. Vi arbeider med logotypen, symbolene, den grafiske profilen og “det fysiske varemerket”, de rent visuelle delene i oppbyggingen av et varemerke.
Vi går vi igennom prosessen fra oppdragsgiverens behov, den kreative briefen, kreatørenes idéarbeide videre til det fysiske grafiske arbeidet og sluttresultatet.
Her er linkt til en oppgave i logodesign gitt på Mediedesign Mars 2017.
Leave a Reply